måndag, maj 16

För ett överviktigt Sverige

Sverige blir allt mer och mer likt USA i matväg.. Har ni tänkt på hur mycket onyttigt som det görs reklam för t ex Kellogs nya Tresor, choklad fyllda flingor, ska det var frukost det?

Såg dessutom nyss denna sida. Jag kan inte avgöra om det är ett skämt?

Ja vill man kämpa för ett överviktigt Sverige så är det väl bra att folk kommer på alla dessa onyttigheter. Visst är det ett val man gör vad man vill stoppa i sig men för en överviktig person med mat/sockerberonde så är det kanske inte så lätt att motstå allt.

Känner mig glad att jag inser att nyttig mat gör en gladare. Självklart får man "unna" sig onyttigheter men det finns väl gränser.

Ett jobbigt skivstångspass var det idag, musklerna krampade :/ Kanske är nåt skrot i kroppen iaf. Huvudvärken är tillbaka och jag har ännu inte orkat ta mig till duschen. Mat är iaf intagen (GI mat)och proteindrink :)

Kram

2 kommentarer:

Frida sa...

Connys matkasse var ett skämt, tack gode gud! :)

jossan sa...

åh så bra.. hihi :-)

Du är så duktig m din träning o mat.. önskar du bodde här så du kunde dra med mig till träningen och laga mat åt mig ;-)

Puss o kram