tisdag, mars 8

Bad day

Jag tror att en magkatarr har intagit min mage. Fast när man googlar (jag måste googla alla sjukdomar, intressant tycker jag och vill inte erkänna att jag är hypokondriker) magkatarr så vill dom kalla det dyspepsi. Jag har inte ont eller halsbränna den här gången. Jag är istället konstant illamående. Jag är hungrig typ hela tiden men när jag tänker på mat eller äter mår jag ännu mer illa. Idag bestämde jag mig att jag ska bara göra "Måste grejer". Det enda jag måste göra idag är att jobba, 13.30-16.30. Annars ska jag bara vila å ta det lugnt. Jag ska inte ens träna idag.

Internationella kvinnodagen är det och fettisdagen.. Hade velat lyxa med en semla men tyvärr känns den inte lyxig idag utan mest bara as äcklig. Jag firar till det med lite actimel yoghurt. Fint.

Hoppas alla andra har en bra tisdag! Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

puss på dig, hoppas din dyspepsi går över snart, och JA; du är hypokondriker, men det får man vara :-D

//Kram jossan

hanna angantyr sa...

preggo?? gravid'??? kan inget fint latinskt ord för det?? "skit oxå kke ;-)" nädå fridis..säkert bara en rulig mage =). hoppas den lugnar sig snart. krmaen <3

Frida sa...

No no, no babies här inte. Barnafödandet får du stå för Hanna :) När ni använt upp ALLA era mammadagar, då ska jag slå till på barn, så ska jag skryta järnet om mina härligt lediga mammadagar och extra långa semestrar ;) Det är min taktik :)

Jag mår iaf helt okej idag! Puss på er!

Frida sa...

Gravid: Beskriver en kvinna som väntar barn och ordet kommer ur latinets gravitus, som i sin tur kommer av adjektivet ”gravis” som betyder tung eller betungande. Ordet återfinns i andra sammanhang som exempelvis gravitation – jordens dragningskraft.