torsdag, september 2

Summering av vecka 1

Jaha då har man börjat då... Jag är numera högskolestudent!

Måndag: Inskrivning och info/välkomstmöte. Virrig dag, irrade runt i högskolans korridorer för att hitta rätt. Stod i fel kö i 15 min.. Till slut kom jag till rätt inskrivningssal, för tidigt och fick vänta. Inskrivning tog 2 sekunder sen var det mer väntan. Infomöte med min klass och sedan gemensam vandring till Ex-huset. Där var det välkomstmöte av diverse personer, tal på svenska sen samma tal på engelska.. Liite tjatigt. Sedan var den första skoldagen över. Virrigt i huvudet. Känslan var ganska nollad. Apropå nolla, så har jag hoppat över diverse nollning o blåbärs grejer denna vecka..

Tisdag o onsdag: Ledig, välbehövligt konstigt nog. Varit extremt trött och det vart ryggläge i dagarna två.

Torsdag: Dags att fara till skolan igen, jisses va jobbigt det är att cykla upp för svärdsjögatan btw.. :S Fick skolan lov att lägga sig längst upp på ett berg?! Jeje väl där, första "lektionen" ägnades åt att få lite info om kurs och programupplägg och lära känna varandra. På lunchen följde jag med 3 av tjejerna ner på stan, då jag var den enda Falu tjejen fick jag guida runt lite. Skoj! Roligt att få kontakt med några, verkar vara jätte gulliga tjejer! I måndags fann jag även en kompis att hänga med! Det ska nog bli bra det här. Vi har fått våra första uppgifter, man kan inte sätta igång med nåt då jag än så länge saknar dator med Word och saknar kurslitteraturen, hoppas det kommer snart så jag kan sätta igång.

Nu "ledig" 4 dagar, gött! Tror jag gillar det här livet, kommer ångra att jag sa det där när det är dags för tenta eller dugga (nytt ord som jag fick lära mig idag) :)

Trevlig helg! Pusskram

2 kommentarer:

Jossan sa...

hej vännen :-) Låter som en härlig vecka i ditt nya liv.. en sån vecka skulle jag oxå kunna leva med :-p

Ja, förstår att svärdsjöbacken e tuuuung att cykla upp för, men skönt att vakna till på morgonkvisten.

Härligt m fyra dagars ledigt.. du är säkert jättetrött efter starten i skolan med alla nya intryck, alla spänningar har släppt och så. nu är du där, nu är du student.

Vad fasen betyder dugga?? aldrig hört? :-p Härligt att du hittat lite goa tjejer att hänga med.. set några snygga grabbs på skolan då???

Jag jobbar dessvärre hela helgen, så vi kan höras i början av nästa vecka..

PUSS O kram älskade vän :-)

Frida sa...

Veckan har varit bra, det är nog ungefär så mitt liv kommer se ut framöver, förutom att jag kommer att ha liite mer att göra! Detta var en soft vecka men faktiskt välbehövlig, mycket att ta in som du säger. Landa och inse att jag är här nu och vad händer nu.. Snurrigt och lite läskigt att inte veta vad som händer framöver.


Dugga=Enklare typ av tentamen :)

Inte riktigt haft tid eller fokus på att leta grabbs, mest haft koll på vilken sal jag ska i och vart ligger allt.. Men finns säkert några snygga grabs, där någonstans bland alla studenter :)

Hoppas jobb helgen går bra!

Hörs nästa vecka! Pusskram!