söndag, maj 17

Vuxen poäng

Jag har gjort en söndagsstek idag, med kokt potatis, skysås, grönsaker och svartvinbärsgele! Mumma! Och vilka vuxen poäng sen då =)

Helgen har varit mycket bra! Igår var vi på fest, jätte skoj! Träffade gamla skolkamrater! Premiär på Rådis, även om vi bara var där en liten stund.

Idag har jag pysslat hemma, fått undan vinterjackor, tvättat, solat på balkongen och hälsat på farfar som ligger på sjukan efter en höftoperation. Handlat på Maxi och sen lagat den goda middagen, varit hos Catrin på kvällskaffe och pannacotta och snackat skit med tjejorna! Hunnit med mycket trevligheter idag!

Dagens värsta: Svante kräktes den största kräkan någonsin.. Yiiiäck! Jag är inte bra på torka kräkor! Hulkande drog jag på mig handskar och använde nästan halva pappersrullen.. Undrar hur det ska gå när man får barn =S

Min middag!

6 kommentarer:

A-L sa...

Men vad du håller på!! Måste faktiskt ge dig beröm för att du är så himla pysslig med allt. Till och med göra värsta middagarna, för när man bor själv brukar det bli något snabbt och enkelt! Men du fixar och håller på det kallar jag starkt och bra gjort min vän!!

Frida sa...

Haha tack! Det händer ju inte jämt direkt men ibland drar jag till o är lite duktig!

Maria sa...

Jag har gjort en linssoppa idag jag...

Frida sa...

Duktig du Maria =)

A-L sa...

Men herre gud vad ni håller på!! Ni som BARA är 27 man blir ju riktigt impad av er båda

jossan sa...

det här såg gott ut vännen.... mumma. Hade gärna kommit och ätit. SJälv har jag oxå vuxen poäng, gjorde köttfärsbiffar, potatisoch sås i morse.. hihi.... Fasen om du bodde här, kunde vi gett varandra varsin matlåda till i morgon för att variera lite :-) :-)
Lät jäkla smaskigt m panacotta hos catrin oxå!! åh, kan de bli sommar så vi får ses snart... stooooooooo r kram :-)