söndag, augusti 7

Strutsarna



Här startade vi dagen, på Sahlins strutsfarm i Borlänge. Vädret var inte det bästa och strutsarna höll till inomhus. Men en kul och stor fågel var det. Vi traskade sen vidare mot restaurangen och åt strutsburgare, lite bisarrt men gott. Till efterrätt, glass gjort på strutsägg.

Efter strutsfarmen kom Jossan, Lina å Pontus hit! Vi fikade hallonpaj med vaniljsås och Jossan hade med fantastiskt goda chokladrutor som hennes mamma bakat! Vi spelade memory och busade med Svante!

Önskar er en skön söndagskväll! Kram!

3 kommentarer:

Carryes sa...

Såg nånstans att du var kompis med Lina Kjölvmark, bodde i samma hus som henne i Falun, fick några rejäla leende av henne några enstaka gånger men i övrigt så korsades aldrig våra vägar under hela den tid hon bodde i Falun, helt otroligt. Hon kunde väl åtminstone ha tagit blodprov på mig.(oaha) Henne skulle jag ha velat - bygga nått med..
Ha det.

jossan sa...

åh va gott det var med hallonpaj.. tack för supermysig fikastund, även om barnen var lite väl jobbiga stundtals.. har fått höra massor om katter nu både igår och i dag :P Pontus är ju typ frälst varje gång vi träffat svante.. haha..

Tack även för flera mysiga timmar av skitprat o godis til jag höll på att kräkas i fredags kväll, men oj va mysigt vi hade, som alltid!

stor kram vännen, hörs snart hoppas jag. Nu är vi hemma igen, vilket såklart även det är jätteskönt.

KRAM :)

Frida sa...

Carreys: Stämmer bra att jag känner Lina K!

Jossan: Tack själv vännen, var så mysigt att träffa er alla 3!
Ja fy tusan va mätt jag var efter fredagen, frosseri utan dess like, haha!
Skönt att va hemma igen! Vi hörs snart! Pusskram!