torsdag, augusti 4

Kökssoffan

I mitt förråd bor det en kökssoffa. En kökssoffa som ska få plats i köket i mitt nästa bo, i mitt nuvarande kök ryms den inte. Jag tänker på den här soffan lite då och då, det känns som den ägodel jag kommer att älska mest (av materiella ting) i mitt hem. Jag längtar tills jag ska få plocka fram den och klä madrassen med ett fint tyg, ett vitt å grårandigt har jag tänkt mig med fina vita och grårandiga kuddar i olika stil o uteseende. Till julen ska den bli mer röd/vit. Bakom soffan i köksfönstren ska det finnas fina rosa mårbackapelargoner och till vintern, amaryllis och hyacinter :) Härligt att få längta!

Ps. Jag älskar mitt jobb, tycker att det är såå kul och jag trivs toppenbra!!

Ikväll Ernst of course :) Kanske kan få tips till kökssoffan :)

Kram!

1 kommentar:

Carryes sa...

Du har missuppfattat alltihop, och blandat ihop, det är inte en kökssoffa du ska det är en kille du ska. japp.