onsdag, januari 26

Snopet

Idag när jag och mamma kom till Friskis, laddade för ett Core pass så var det fullt, snopet. Det var bara å vända hem. Nu har jag gjort några sit-ups, rygglyft och armhävningar här hemma. Inte lika kul.

Imorgon däremot så är det ett "Skivstång Intervall" pass inbokat. Vet inte rikigt vad det är, mer än att det är 60 min skivstång och 15 min konditionsträning. På passförklaringen står det "passar dig som är vältränad".... Jag är nervös. Fortsättning följer, om jag överlever dvs.

Istället för att träna 60 min så har jag ätit middag a´la havregrynsgröt och äggmacka och googlat recept inför morgondagens handling på Ica Maxi. Jag är sån shoppoholic så jag tycker till och med att det är roligt att handla i mataffär.
Recept som ska testats är: Baconlindad torsk med pestopotatis, Keso och spenat lasagne och räk och avocadopasta. Låter smarr iaf!

Uppdatering i grannskapet är att den sk idiot grannen har kommit och bett om ursäkt. Efter att dom mottagit ett samtal från hyresvärden med mitt klagomål. Ursäkten godtogs. Så allting gott, slutet gott här på Trotzgatan.

På fredag ska jag till Scorett och hämta mitt schema för februari. Jag börjar bli lite nervös. Jag tror inte jag kommer ihåg någonting från min intro dag. När jag är där så ska jag förhoppningsvis köpa mig ett par skor. Men aldrig har det väl varit så svårt att hitta ett par skor, I-lands problem. Men dom måste ju ha många egenskaper, sköna att gå i så jag orkar jobba i dom, snygga, våriga men samtidigt vintriga?

Efter Scorett så ska jag till frissan, min vän Evelina som ska klippa mina stackars kluvna toppar och träna på en uppsättning till 19-20/2 då jag ska sitta hårmodell på hennes gesäll.

Och fredag kväll= Baconinlindad torsk med pestopotatis och semifinal Sverige-Frankrike i handbolls VM.
Det känns som en bra fredag. Förutsatt att jag hittar ett par skor, inte måste klippa page för att mitt hår är så skadat och att Sverige vinner matchen.

Kram

3 kommentarer:

Maria sa...

Vi måste nog börja boka Corepasset i fortsättningen!

Jossan sa...

hej vännen!

Det låter som att duhar fullspäckat schema i ditt liv för tillfället. Känns även som du typ tränar ihjäl dig :-o Tar du det lugnt ibland gumms?¨Hoppas det, och att du tillåter dig själv att vila och ha det lite skönt i soffan oxå :-D

Härligt det låter m jobb på scorett, hoppas du får lite timmar så lite extra pengar in på kontot, det behövs ju som student :-)

Åh, hade gärna joinat dig fredag kväll m baconinlindad torsk, handboll o massa skitsnack... myyyyyys.

Tänker på dig ofta och mycket.. här har hela familjen haft magsjuka, som nu övergått till feber och jätte snuva... *suck*. Vi hoppas att det snart vänder så vi alla blir friska.

Puss puss min älskade vän :-)

Frida sa...

Hej gums!
Nja så fullspäckat är det inte och tränar ihjäl mig gör jag inte :) Men tränar relativt mycket gör jag :) Men soff tid får jag varje kväll! :D

Usch å fy era stackars sjuklingar!

Tänker på dig massa oxå! Vi får höras snart!
Massa krya på er kramar!