fredag, maj 21

Action på borlängevägen

Igår åkte jag å mina föräldrar till borlänge för att hämta hem pärlan.. Snurrig och actionfylld färd.. Jag o mamma började åka mot borlänge för att först hämta pappi på jobbet sen till biltema.. När vi kommit till Tallen ringer farmor och undrar om vi kom ihåg cykelhållaren... Nope det hade vi självklart inte, bara att vända! Tur att farmor har huvudet på skaft iaf när jag o mamma är virrpannor! Nåja väl i borlänge, hämtar pappa som får ta över köreriet med farmor o farfars vrålåk (en volvo modell nåt, där koppling och dragläget inte sitter som på vanliga bilar). När vi sen styr kosan mot Falun, så skriker pappa "nåt fult ord som jag inte kommer ihåg" cykeln är på väg av cykelhållaren, tvärnit mitt på borlänge vägen för att rädda i cykeln och bilarna bakom, det gick bra till slut, men hjärtat satt i halsgropen hela vägen hem och och jag stirrade frenetiskt på cykeln restena av vägen. Nu står pärlan i cykelförrådet och vilar med de andra cyklarna!

Slutet gott allting gott!

Inga kommentarer: