söndag, december 8

Snart jul

Hej hopp! Har bestämt att jag ska försöka blogga mer! Satt idag och läste igenom inläggen från när jag var gravid, det är ju superkul att gå tillbaka och läsa! Så jag ska försöka hinna med att slänga in nåt inlägg lite då å då iaf!
Snart är det jul! Tjejernas första jul! Dom fattar ju inte det utan det är nog mest mamman å pappan som tycker det är kul! Nu är det dags för oss att börja med våra familje jultraditioner! Vi kommer att fira i dagarna 3 i år! 23:e med min mamma, pappa, mormor och min gammelmoster! På julafton med min resterande släkt och på juldagen med Mats familj! 

Tjejerna är nu 11.5 månad. Alma går nu! Hon är även inne i nån fas så hon är ledsen, gnällig och otroligt mammig... Ska vara i min famn så fort hon ser mig! Maja är som vanligt mer lugn! Men kan även vara heeelt galen, kastar sig å räknar kallt med att man ska hinna fånga henne :) Lite brutal mot kinkiga storasyrran, drar å sliter i henne så hon grinar ännu mer... Båda två älskar just nu leverpastejsmörgås och clementin! 
Ja varför inte hälla ur pannkakan i haklappen?! 
En ledsen Alma



Idag har vi varit och myst runt på julmarknad vid falu gruva! Mysigt men kaaallt! Vinterns kallaste dag! 


Nu är min heltidsmammaledighet slut! Imorgon ska jag till skolan och Mats ska vara hemma. Jag tror det här kommer bli jätte bra för alla! Jag får komma ifrån lite, Mats får spendera mer tid med tjejerna och dom med sin pappa! En kurs nu över december + januari sen är det dags att skriva examensarbete och i juni tar jag min examen som personalvetare! Mammaledig över sommaren samtidigt som jag får börja söka alla jobb som finns! 

Nu ska jag vila lite innan tjejerna vaknar efter sin em sovning, sen är det full rulle till kvällen igen :) Kram 

Inga kommentarer: