onsdag, juli 8

Galenpanna...

Jag, Frida Larsson, The master of packning och skriva packningslistor.. Ett projekt som brukar börja iaf en vecka i förväg har inte börjat packa än =S Vad händer med världen?! Jag håller iaf på och tvättar och har börjat skriva en packningslista för att tillfredställa kontrollfreaket i mig litegrann. Men jag är så trött så trött så orken finns inte riktigt för att ta tag i allt.. Jag borde fixa fötterna o måla alla tjugo naglarna, skriva en lista till bror och pappa om hur och när mina blommor ska vattnas, leta fram väska, solglasögon, böcker etc etc. Tur att det är en dag imorgon också!

Istället blir det glass framför Miss Marple!

2 kommentarer:

Anna och Emma Larsen sa...

Hej Frida!

Härligt att du laddar inför semester och härligheter. Jag jobbar min sista dag imorn och jag LÄNGTAR! Nu är det kanske inte det roligaste vädret i världen men hoppas att det vänder.

En fråga, jag har ju följt dig när du har målat om och donat och nu sitter jag i samma båt. Jag ska också måla en massa bord (eller åtminstone två) vita. Vad använde du för färg? Nån oljebaserad? Lackade du med överlack sen eller?

Hoppas att vi kan ses snart!

Kramar till dig!

Frida sa...

Hejsan Anna! Kul o höra från dig! Jag har oxå sista dagen imorgon, loveli =)

Jag använde en sidenmatt lackfärg, köpte på byggmax. Det krävdes några strykningar på vissa möbler och krävs kanske inte riktigt lika många om man använder mer "kvalitets" färg, men byggmax färgen är billig och jag tycker resultatet blev bra om man orkar med att stryka 2-4 ggr.. Beroende på vad man målar. Nu är ju jag ute efter en gammeldags stil och då behöver det inte riktigt se perfekt ut om du förstår hur jag menar =) Man ser penseldrag o så. Annars får man nog spray måla om man vill ha det mer jämt.

Hoppas du får en skön semester!

Jag kommer nog till Gävle v 32, var tydligen något sommar tjohej ist för Cityfeeeest ;) Så då tänkte jag komma o parta! Skulle vara jätte kul att ses då!!

Kramar på dig!