onsdag, juli 21

Fattig

Mitt fattiga liv börjar tidigare än jag trodde.. Nu är det slut med ALLT roligt! Det blir att gräva sig ner i böckerna och käka tonfisk och havregrynsgröt! Jävlar om jag inte blir nöjd till beach 2011!
Jag är skyldig Falu kommun 8 semesterdagar :/ Dvs min lön blir skrot! Bad dom dra det redan nu så det inte kommer som en smäll när man lever på bidrag o lån. Surt! Är dock glad att jag fick veta det nu och inte tidigare.. Nu fick jag njuta på min semester och ha gott samvete av att vara ledig, vilket jag verkligen behövde.
Bara å gilla läget helt enkelt!
Två dagar kvar till helg! Då jag inte har råd att göra ett smack :)

2 kommentarer:

Jossan sa...

hej älskade vännen! FAAAAAAAAAAAAAAN va surt med semesterdagarna helt enkelt :-( Undrar hur det kunna gått till? hm... lite jobbigt i af, och sjukligt typiskt när du nu ska börja plugga. Men som du sa, det är bra att det kommer nu så att det inte kommer sen på slutlönen.. den kan du behöva.

Gick ju på semester i fredags... visst, några soldagar har det varit, men nu för tillfället kl sju på morgonen slår regnet ner som spön i backen: Vi som tänkte gå på marknad i dag.. hm.. jaja, vi får se om det ger sig. Så låänge det inte regnar på vår bröllopsdag så är det inte jätteviktigt känns det som. Shit, det börjar närma sig nu... NIO!!!! dagar kvar till jag är fru de Blanche.. hihi.. coolt.

Saknar dig så min älskade vän., önskar så att du fanns närmre mig så vi kunde umgås när vi vill. E så glad att du finns min älskade vän och du betyder såååååååååå otroligt mycket för mig. Älskar dig!!!

Puss o kram Jossan

Frida sa...

Hej fina du!

Riktigt surt! Jo det gick till som följande, i januari får man sina nya semesterdagar men det är dagar som man tjänar in under året, jag hade alltså inte tjänat in alla dagar jag tog i somras... Inte direkt vad man tänkte på.. Men men, inget att göra åt nu. Fattiglapp är vad man är redan nu och i 3 år framöver :)
Ja vädret slog om lite, hoppas det vänder så ni får sol på er semester oxå!

Önskar oxå att vi hade varandra nämre så vi kunde ses o mysa! Men vi ses på fredag och det ska bli såå kul att få vara med på er kärleksdag när du blir Fru de Blanche :) Älskar dig och saknar dig!! Pusskram påre!