tisdag, december 23

Dan före dan...

Ja nu är det dagen före julafton och jag tror att allt på listan kan prickas av! Juklapparna är köpta och inslagna, Saffranspannkaka i ugnen, fötterna värker, huvudet snurrrar, men nu är det klart!
Flexade ut kl 12 idag för att möta Mia på stan och göra ett julklapps race, måste säga att det gick ganska smärtfritt! Förutom när kassarna skulle bäras hem.. Då ville jag lägga mig på marken och skrika som ett barn, tungt var det!

Sitter med en kopp glögg och känner nästan ingen julkänsla alls.. Jag tror att man just nu är i en ålder då julen inte känns så mycket..

När man var liten ville man nästan gå och lägga sig efter middagen bara för att det skulle bli julafton lite tidigare, man vaknade tidigt på morgonen. tjatade hela förmiddagen på stackars föräldrarna om det inte var julklappsutdelning snart.. Sen när det var avklarat så var man väl lugn ett tag. Men man hade hela dagen en speciell känsla.
Jag tror att nästa gång man kommer att känna julstämning är när man har egna barn och en egen familj att skapa traditioner med. Klä granen, griljera skinka, göra köttbullar och allt det andra som hör julen till!

God Jul alla kära vänner, hoppas ni får en kärleksfull dag med god mat, sällskap av era nära och kära och kanske någon klapp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig om att det var en häftig känsla när man var liten men samtidigt så kan man ju inte gå runt och försöka och stånga sig blodig för att få tillbaka den känslan som många gör. Bara att acceptera att det inte är likadant nu som då men man kan fortfarande göra något riktigt roligt av det. Nej nu ska jag ut och hugga gran. God jul på dig Frida!